Workshop algemene informatie
Met wie kan ik contact opnemen als ik mijn tas in de trein ben kwijtgeraakt? Wat moet ik doen als ik in de bus ben vergeten uit te checken? Waar kan ik paracetamol kopen als ik na 22.00 uur ernstige hoofdpijn heb? Kan ik in geval van nood rechtstreeks naar het ziekenhuis gaan? Als mijn kind ruzie heeft met een ander kind in de buurt, wat moet ik dan doen? Als onze buren een baby hebben gekregen, hoe kan ik ze dan feliciteren? In het geval dat iemand die ik ken een dierbare heeft verloren hoe kan ik zijn/haar familie condoleren? Ik wil mijn kast weg gooien, mag ik dit naast de vuilnisbakken zetten? Hoe kan ik mijn U-pas gebruiken?
Deze vragen en nog veel meer behoren tot mijn dagelijkse zorgen. Helaas ontdek ik elke dag dat ik moet uitzoeken hoe ik moet omgaan met verschillende situaties die ik niet gewend ben.
Toen ik voor het eerst de ambassadeurs van It's My Child ontmoette, kwam ik meteen met al deze vragen en vertelde haar dat we een workshop moesten organiseren, niet alleen om antwoorden op mijn vragen te krijgen, maar ook om te leren wat ik moet doen in verschillende situaties en met wie ik dan contact moet opnemen.
Deze workshop heeft mij enorm geholpen, ik heb veel geleerd over de gezondheidszorg, normen en waarden in openbare gelegenheden, openbaar vervoer en hoe om te gaan met uitnodigingen bij verschillende gelegenheden. Dit was mijn idee en na de workshop had direct contact met mijn ambassadeur om nog een vervolgworkshop te gaan organiseren.
- Asoo Qpelli Abdullah -